Preturi servicii SEO in Romania

Friday, May 2, 2008 12:01

Vad ca din ce in ce mai multe firme de webdesign incep sa includa in oferta lor si serviciile SEO, ceea ce este un lucru bun ca incepe sa se dezvolte si la noi piata SEO.
Insa majoritatea acestor firme isi prezinta aceste servicii pe propriile website-uri afisand preturi care de care mai ciudate.
Doar prin simpla afisare a preturilor pentru serviciile SEO iti dai seama ca nu ai de-a face cu persoane pricepute la asa ceva.
Cum poti sa estimezi la o anumita valoare o lucrare despre care nu stii nimic?

[ad#web-banner-intern]
Vad preturi care de care mai interesante pentru SEO, de la 50 euro pagina la 100 euro site-ul.
Pentru a intelege mai bine ceea ce spun va prezint niste screenshots ale ofertelor de SEO ale unor firme din Romania.

Exemplul 1:
Preturi SEO Romania 1

Optimizare pentru 380 de cuvinte 120 euro. As vrea si eu optimizare pentru cuvintele cheie “web” sau “mp3” si sa apar pe primele locuri pentru astea.

Exemplul 2:
Preturi SEO Romania 2

Dupa cum ziceam 50 euro pentru o singura pagina. Ce inseamna o pagina cand ai un site dinamic? De exemplu un site de anunturi unde vrei sa optimizezi si paginile de cautari si paginile de afisare individuala a anunturilor, categoriilor, zonelor etc. Cate zeci de mii de pagini ai acolo? Cat ar costa optimizarea pentru acel site de anunturi?

Exemplul 3:
Preturi SEO Romania 3

Astia sunt relativ ieftini daca stam sa ne gandim ca am putea beneficia de optimizarea unui portal sau a unui site de e-commerce pentru o multitudine de cuvinte cheie cu doar 120 euro dupa spusele lor.

Exemplul 4:
Preturi SEO Romania 4

Si mai ieftin pentru ca nu ofera nimic. “Definire cuvinte cheie” – si doar atat? Optimizare pe ele nu?

Exemplul 5:
Preturi SEO Romania 5

Astia au auzit de mod_rewrite si traiesc cu impresia ca adresele seo-friendly sunt totul in SEO.
Si cireasa de pe tort al lasat-o la urma: “Construire Google PageRank” – poate am dat peste oferta de SEO a celor de la Google si nu mi-am dat eu seama.
[ad#web-banner-intern]
Asadar analizand aceste tentative de business in domeniul SEO putem sa spunem ca piata romaneasca de SEO inca nu exista, majoritatea optimizarilor facandu-se dupa ureche, fara o strategie bine definita si cu principalul daca nu chiar unicul scop de a lua banul clientului cat mai repede si cu munca foarte putina sau deloc.

Bineinteles ca cei mai multi clienti nu au idee ce insemna SEO si atunci cand ti se adreseaza pentru optimizarea site-ului au o singura cerinta “Vreau sa ajung pe primul loc in Google”. Iar cand il intrebi pentru care cuvant cheie si ramane incurcat nestiind ce sa raspunda iti dai seama cu cine ai de-a face.
Sunt multi care vor SEO si vor sa ajunga pe prima pagina de rezultate in Google pentru un anumit cuvant cheie insa nu sunt de acord sa ii modifici site-ul pe care il are momentan,ce are posibilitati de optimizare egale cu zero, pentru simplul motiv ca i l-a facut un prieten au chiar fiul sau elev in clasa a noua.
Ca sa nu mai vorbim de cei care vin cu site-uri complete in flash, cu animatii care de care mai frumoase si cand ii spui ca o simpla pagina de text are un efect imens mai mare asupra motoarelor de cautare decat site-ul lui frumos colorat si miscator se da de cesul mortii ca a cheltuit o gramade de bani pentru realizarea acelui site.

Exemple ar fi multe si de o parte si de cealalta a baricadei insa trebuie sa gasim un echilibru intre cerere si oferta.
Ofertantii, specialistii in SEO sau firmele de webdesign, sa nu promita marea cu sarea, primul loc in Google, vizitatori cu miile sau alte “minciunele” menite sa scoata banul din buzunarul clientului iar clientii trebuie sa inteleaga ca SEO nu se face dupa ureche, nu se face pe considerente de rudenie, se face in timp si probabil cel mai important este sa inteleaga ca nu este deloc ieftin sa faci SEO. De cele mai multe ori costul serviciilor SEO va fi cu mult mai ridicat decat costul realizarii site-ului.

Ca o concluzie la final trebuie ca toti cei care lucreaza in domeniul SEO sa fie constienti ca scopul optimizarii nu este acela de a aduce vizitatori pe site si nici acela de a te pozitiona pe primul loc in Google ci principalul scop al SEO este conversia vizitatorilor in clienti.

Clientul serviciilor de SEO nu il intereseaza sa ajunga pe primul loc in Google ci il intereseaza ca banii pe care ii investeste in SEO sa-i recupereze cat mai repede si sa-i aduca si un anumit profit.

La urma urmei cu totii pentru asta lucram, pentru profit nu neaparat pentru primul loc.

15 Responses to “Preturi servicii SEO in Romania”

  1. Blogoree bligg says:

    May 2nd, 2008 at 12:10 pm

    Articol tău a fost adăugat pe Bligg…

    Mulţumim. Articolul tău a fost adăugat pe Blogoree bligg! Vizitatorii tăi te pot vota la http://blogoree.ro/Blogosfera/Preturi_servicii_SEO_in_Romania

  2. Circei Alexandru says:

    May 3rd, 2008 at 3:42 am

    asta se intampla pentru ca nu exista o firma mare care sa dicteze tendintele in piata ,frumos articol!

  3. The Blog says:

    May 3rd, 2008 at 10:31 am

    Ar fi necesare cel putin 2-3 firme mari pe piata pentru a crea o oarecare concurenta si pentru a dicta tendinte cat mai corecte si eficiente.
    Multumesc pentru apeciere!

  4. PiticStyle says:

    May 31st, 2008 at 4:35 am

    Ai aceleasi frustrari ca si mine. Nu ii mai suport cu ofertele lor, e jenant mai ales ca unele firme sau posesori de site-uri pun si botul!

  5. The Blog says:

    May 31st, 2008 at 8:19 am

    Acest lucru se intampla pe piata de web services in general, nu doar in SEO.
    Sunt unii care fac site-uri in Word insa au papagalul mare plus relatii pe la unele institutii si firme astfel primesc marea majoritate a lucrarilor rezultatele fiind jenante.

  6. Iulian Ghisoiu says:

    October 6th, 2008 at 9:19 am

    Imi place mult acest articol. Exact asa stau lucrurile, daca nu mai rau. Totusi cred ca unii dintre noi, care stim cu adevarat ce inseamna SEO, putem sa incercam sa fim formatori de piata. Succes !

  7. lien says:

    November 3rd, 2008 at 1:21 pm

    interesant articolul; chestia e ca e greu sa ii explici omului de ce seo-ul il costa mai mult decat site-ul de prezentare pe care il vrea

  8. Adriana says:

    December 22nd, 2008 at 5:57 pm

    ” scopul optimizarii nu este acela de a aduce vizitatori pe site si nici acela de a te pozitiona pe primul loc in Google ci principalul scop al SEO este conversia vizitatorilor in clienti.”

    Nu sunt de acord. Scopul SEO e sa ai trafic , de conversie se ocupa usability. Sunt doua domenii distincte.

  9. CataK says:

    February 7th, 2009 at 7:49 pm

    Intr-adevar, ai foarta multe dreptate! Fac SEO si pot spune ca nu este deloc o munca usoara. Am obtinut rezultate satisfacatoare de-a lungul vremii si vreau sa spun ca sunt foarte multe lucruri de luat in calcul in momentul in care faci SEO. Cel mai ok, cred ca ar fi ca fiecare firma de SEO sa isi prezinte portofoliul, cu rezultatele pe care le-a avut in acest domeniu (vizitatori…pozitii in motoarele de cautare..etc) si sa elaboreze impreuna cu clientul un plan realistic (Nu se poate promite marea cu sarea… ) cu privire la pozitiile care se pot obtine in motoarele de cautare in functie de piata online deja existenta. Deja este bataie mare pe cuvintele importante si este greu sa ajungi printre primii. Nu spun ca este imposibil sa ajungi printre primii… un “SEO-ist” bun poate ajunge si la astfel de rezultate , dar trebuiesc investiti bani si TIMP !

  10. Pisici verzi şi cactusi dulci - SEO - Made în România | Web.TheBlog.ro says:

    March 13th, 2009 at 7:41 pm

    […] nimeni pentru că până una alta au dreptate. PS. Pe aceeaşi temă şi în acelaşi stil: Preţuri SEO în România You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, […]

  11. Ciprian Tepes says:

    May 6th, 2009 at 7:06 pm

    Foarte intereant articolul si bine gandit. Felicitari.

  12. George says:

    June 11th, 2009 at 11:30 am

    Se pricepe la seo cel ce a scris articolul, se vede. Mi-a placut si sunt de acord cu e. Totusi si Adriana are dreptate, si traficul este important daca este facut cu ajutorul cuvintelor cheie care te intereseaza pe tine / client, daca nu el e inutil.

  13. Gaby says:

    October 4th, 2010 at 4:40 am

    “Ca sa nu mai vorbim de cei care vin cu site-uri complete in flash, cu animatii care de care mai frumoase si cand ii spui ca o simpla pagina de text are un efect imens mai mare asupra motoarelor de cautare decat site-ul lui frumos colorat si miscator …”

    Flash-ul poate fi idexat 100%, poti chiar delimita pagini daca stii cum sa-l construiesti.

    Oricum imi plac preturile care le au prividerii de SEO exemplificati …200 euro maxim. Atat dai, tot atat ai sa rank-uiesti.

  14. Florian says:

    January 14th, 2011 at 11:55 am

    Clientii acestor gen de oferte ajung constate ca au pierdut bani (nu foarte multi) si timp (poate mult mai important). Rezultatul este fie pierderea increderii in ceea ce inseamna SEO, fie reorientarea catre o alta firma pentru optimizarea site-ului.

  15. Razvan says:

    March 22nd, 2011 at 6:14 pm

    Superb articol, tot respectul pentru el. Problema cu SEO este ca 97% din clienti “cedeaza” cand aud cat costa… li se blocheaza procesoru :) si merg la teapa care si-o ia de la “ieftin” 😉

Spune-ti parerea: